KIYO NGO voor Kinderrechten zoekt:
Financieel beheerder
Voltijds voor onbepaalde duur

Uitgaande van het Kinderrechtenverdrag dat stelt dat kinderen rechten hebben, wil KIYO, als erkende Belgische ngo er voor zorgen dat alle kinderen de mogelijkheid hebben en in staat zijn om hun rechten op te eisen. Om daar toe te komen, creëert KIYO bewustzijn rond het bestaan van kinderrechten en reikt expertise aanom kinderrechten waar te maken in haar partnerlanden.

Het jaarlijks budget van KIYO bedraagt ongeveer 2 miljoen € en de financiering hiervan is afkomstig van de Federale Overheid, de Europese Commissie, UNICEF, provincies, gemeenten, bedrijven, stichtingen, organisaties, steungroepen en particulieren.
Het internationale team telt een 20-tal medewerkers, waarvan er zeven opereren vanuit de hoofdzetel in Brussel. Meer informatie over KIYO is te vinden op www.kiyo-ngo.be.

Functieomschrijving

We zoeken vooral iemand die vanuit een financiële expertise een bijdrage wil leveren aan de verdere ontwikkeling van de organisatie. Cijfers zijn een passie, een relatief complexe financieringsomgeving is een uitdaging en het sociaal engagement is een bijkomende drijfveer.

De belangrijkste opdrachten van deze functie zijn daarbij:
- Je bent verantwoordelijk voor het goed functioneren van de financiële diensten zowel op de hoofdzetel als in de verschillende landenkantoren.
- Het effectief leiden, motiveren en aansturen van de collega-mederwerkers maakt deel uit van de dagelijkse taken.
- Je neemt de leiding in de voorbereiding en opvolgen van het financieel beleid en allocatie van middelen van de organisatie. Je zal bijdragen tot de verdere professionalisering van de financiële dienst en de strategische doelen van de organisatie.
- Opmaak van financiële rapporten voor diverse financiers en het verzekeren van andere verplichtingen aan deze financiers.
- Opmaak van budgetten voor nieuwe projecten.
- Je geeft input voor de Raad van Bestuur.
- Je doet aan monitoring van de financiële gezondheid van de organisatie door middel van een kwalitatief beheerssysteem.
- Je neemt deel aan overleg binnen de sector en aan relevante werkgroepen rond financieel beheer en aanverwante thema's.

Profiel

- Universitair diploma of gelijkwaardig door ervaring en/of bijkomende studies.
- Minstens 5 jaar ervaring in het aansturen en coachen van een team in een gelijkaardige functie.
- Ervaring binnen de sector is een pluspunt maar belangrijker zijn de affiniteit met de visie en het engagement om een meerwaarde te willen betekenen voor de organisatie.
- Een goede technische kennis van de financiële aspecten van de organisatie, met daarbij goede analytische vaardigheden en boekhoudkundig inzicht.
- Kennis van financieel beheer en processen.
- Kennis van interne financiële controle procedures.
- Expertise in het ontwikkelen van een financiële strategie en beleid.
- Goede organisatiecapaciteiten met aandacht voor deadlines en details.
- Goede kennis van Excel en andere courante computerprogramma's.
- In staat om medewerkers (op afstand) actief te ondersteunen, te motiveren, te begeleiden en te coachen.
- Kennis van WINBOOKS is een pluspunt.
- Expertise in financieringsmechanismen en regelgeving van DGD en de EU zijn een pluspunt.

Competenties

- Je bent betrouwbaar en integer.
- Je bent stressbestendig en beschikt over een grote flexibiliteit en aanpassingsvermogen.
- Je kan onze collega's (op afstand) actief ondersteunen, motiveren en begeleiden.
- Goede communicatievaardigheden in het Nederlands, het Frans en het Engels.
- Je hebt een creatieve, proactieve en oplossingsgerichte instelling.
- Sterke analytische, organisationele en planmatige vaardigheden met oog voor detail.

Aanbod

- Voltijds bediendecontract van onbepaalde duur.
- Een marktconform loon op het niveau van de ngo-sector (PC329.01 socio-culturele sector) aan te vullen met relevante anciënniteit.
- Extralegale voordelen: maaltijdcheques, 13e maand, openbaar vervoer woon-werkverkeer.
- Flexibele werktijden en recuperatie van overuren.
- Plaats van tewerkstelling: Brogniezstraat 46, 1070 Anderlecht (op wandelafstand van Brussel-Zuid station).
- Occasionele buitenlandse reizen.
- Indiensttreding: zo spoedig mogelijk.

Solliciteren

Wij verwachten een gemotiveerde, schriftelijke kandidaatstelling met cv en minstens 2 referenties voor 12/05/2019 via info@kiyo-ngo.be.

Voor meer inhoudelijke informatie aangaande de functie kun je contact opnemen met Yousra Ben Alita, financieel en administratief medewerker op tel. 02 510 61 93.